Zacvičte si v letadle

Zacvičte si v letadle

Stop oteklým kotníkům v letadle. Už nikdy bolavá záda navzdory nízkonákladovým letům.

Také se cítíte po letu delším než několik hodin, jako by po vás přejel parní válec? Když se k tomu přidá přelet několika časových pásem, máme na problém zaděláno. Oteklé kotníky, bolavá záda, přesezené hýždě, zatuhlý krk – jednoduchým cvičením těmto problémům můžete předcházet. Ať už letíte jen tři, nebo dvanáct hodin přes půl zeměkoule, stačí si každou hodinu čtyři minuty zacvičit a z letadla můžete vystoupit tanečním krokem.

Následující cvičení jsou zaměřena na konkrétní svalové skupiny, které vám při dlouhém sezení obvykle tuhnou a způsobují tak pocity těžkosti a diskomfortu. Pomocí několika málo pohybů znovu rozproudíte krev a uvolníte právě tyto zatuhlé svaly. Zdálo by se, že tato cvičení jsou velmi jednoduchá, ale budete překvapeni, že i malý pohyb může přinést velkou úlevu od pocitu rozlámanosti po dlouhém letu. Sice nevystoupíte z letadla s „pekáčem buchet“ na břiše, ale můžete zahájit dovolenou již při průchodu branou na letišti.

Vsedě na svém místě v letadle můžete cvičit například takto:

1. Střídavě zvedejte špičky od podlahy, jakoby jste si stoupali na špičky a poté lehce odlepte paty. Paty nezvedejte do maximálně ani silově, mohli byste dostat křeč do lýtka.

2. Pohybujte s přední části nohy do strany nejdříve za malíkem a poté za palcem, pata zůstává v kontaktu s podlahou.

3. Zvedněte nohu od podlahy, chyťte si ji pod kolenem a lehce přitáhněte směrem k hrudníku, poté totéž s druhou nohou.

4. Přeneste váhu na levou polovinu hýždě a poté na pravou polovinu hýždě, několikrát opakujte.

5. Předkloňte se trupem vpřed kolik vám prostor před vámi dovolí, pak se opřete zády o sedadlo a opakujte.

6. S opřenými zády o sedadlo do něj opakovaně zatlačte nejdříve pravou a pak levou lopatku aniž byste ztratili kontakt zad s opěradlem.

7. Otočte hlavu doprava a poté doleva, můžete ji také uklonit doprava a poté doleva.

Připravit se na let můžete ale už v letištní hale. Volba více vrstev pohodlného oblečení, které můžete během letu odkládat, vám pomůže přizpůsobit se změnám teploty v letadle. Vyhněte se těžkým jídlům bezprostředně před letem, s plným žaludkem na sedadle jen těžko usnete. Pitím kávy a černého čaje se vaše tělo dehydratuje, proto omezte počet šálků kávy před letem na maximálně jeden. Černý čaj je vhodné nahradit bylinkovým, nebo ovocným. Pokud vám zbývá ještě nějaký čas do odletu, zpříjemněte si jej „korzováním“ po letišti, v letadle se nasedíte ještě dost.

Příjemný, pohybem obohacený let.

Autoři: Bc. Blanka Kandrnalová, Bc. Anna Wolgemuthová
Garance: PhDr. Radana Poděbradská, Ph.D.

21. 9. 2017


Zpět